Lakkbehandling

Se mer informasjon om keramisk behandling med Drop Off her.

For en god beskyttelsen av lakken kan vi anbefale vår teflonbehandling. Den har 12 måneders garanti, og du vil få årlig innkalling for rebehandling. Denne behandlingen beskytter mot oksidasjon, salt, rust og lignende ytre påvirkning. Den gjør renhold enklere, og beskytter mot steinsprut og riper. Les også: Hvorfor bør du behandle bilen?

Ta kontakt med oss eller bestill time her!

Fordeler

Lakkbeskyttelse med 8% PTFE (teflon) – er blant de beste og mest varige beskyttelsesmetodene på markedet. Vi gir derfor ett års garanti på denne behandlingen. Resultatet av behandlinger er bl.a.:

  • Overflaten får en dyp og varig glans
  • Motvirker delvis riper, oksydasjon og minsker rustangrep
  • Overflaten brytes ikke ned av salt, sollys, forurensing m.m.
  • Smussavvisende – lettere å holde ren p.g.a. den blanke, glatte overflaten
  • Inneholder ikke silikon
  • Et teflonbehandlet produkt kan omlakkeres etter normal preparering før lakkering
  • Teflonen produseres under strenge kvalitetssikringskriterier

 

Lakkbehandling av nye biler er lønnsomt

Alle nye biler er i dag lakkert med vannbasert miljølakk. Denne er derfor mindre motstandsdyktig enn lakk tilsatt de kjemikaliene som ble benyttet før. Derfor går vi ut med en anbefaling om å behandle bilene en gang i året. Har du ny bil i dag, er en årlig avtale om behandling og beskyttelse av lakken noe av det mest lønnsomme du kan gjøre for din bil.

På nye biler rubber vi selvfølgelig ikke ned lakken, men avfetter, renser og behandler med Teflon. For en årlig rebehandling hele bilens levetid gir vi deg en fast pris. Enhver kunde som får bilen sin behandlet hos oss, får ett års skriftlig garanti fra oss. Etter 11 måneder får vedkommende også et skriftlig tilbud i posten fra oss om rebehandling av bilen hvert år til en fast pris for hele bilens levetid.

 

Lakkbehandling av nye biler

Hva skjer egentlig med lakken når vi behandler den?

Å polere en bil der lakken ikke er renset, er som å bone et skittent gulv. Ser du på en lakkert flate under mikroskop, så ser den ut som et månelandskap, dvs. en ujevn overflate full av kratere. At smuss og luftforurensning setter seg fast på en slik overflate er derfor lett å forstå. En lakkflate som er full av smuss, gir ikke den glansen som den burde. Det er umulig å få denne glansen igjen ved vask eller ordinære rensemidler.

Men at du mister glansen er ikke det verste. Smuss og forurensning i kombinasjon med syre i lufta gjør at en oksyderingsprosess starter i lakken. Dette gjør den enda mer matt og uren. Voks og diverse rensemidler makter ikke mye overfor denne prosessen.

Vi utfører en total fornyelse av bilens lakkerte overflate, en dyprengjøring med rubbing og polering. Enkelt fortalt slipes det helt ytterste lakklaget ned til originalfargen vises. Denne overflaten beskyttes så gjennom rubbing og spesialpolering

For å få frem originallakken benytter vi high-speed-verktøy og sliper bort det ytterste laget av en eventuell matt lakkoverflate, til originalfargen kommer frem. Denne behandlingen åpner også porene i lakken og gjør den klar for beskyttelse.

Deretter fjerner vi møkk, fett, asfaltflekker og andre urenheter, og vasker den med en spesialsprit. Så behandler vi den med teflonmetoden, som hermetiserer lakken og gir den en hard, klar og blank overflate, langt mer motstandsdyktig enn den ordinære overflaten.

Lakkbehandling

Behandlede biler er lett å vedlikeholde

Teflonen er sterkt smussavvisende. En teflonbehandlet bil er lett å rengjøre, oftest uten sterke rengjøringsmidler. Dersom bilen rengjøres en gang i uken, holder det med en mild såpe og høytrykk, eller håndvask.

Bilen din er aldri for gammel til å lakkbehandles!

Det spiller ingen rolle om bilen er noen år gammel. Det er nesten alltid mulig å rubbe opp lakken til originalfargen. Når vi siden legger på beskyttelsen, beholder lakken nybilfargen i mange år fremover dersom den blir vasket og polert jevnlig.